سبد خرید

تخفیف ویژه برای خریدهای بالای 2 میلیون تومان

جستجو ها

به مشاوره و پشتیبانی نیاز دارید؟

پشتیبانی فقط واتس آپ: 09109661422

راهنمای استفاده از مایکروفر

راهنمای استفاده از مایکروفر

همه ما می‌دانیم که می‌توان از مایکروفرها برای گرم کردن مجدد غذاهایی که قبلاً پخته شده‌اند ویا یخ زدایی غذاهای منجمد استفاده کرد، اما آیا می دانستید که می توانید غذاهای واقعی را نیز با آن بپزید؟

راهنمای استفاده از مایکروفر

امروزه مایکروفرها یک تغییر واقعی در سبک زندگی مردم ایجاد کرده اند. آنها به شما این امکان را می دهند که در عرض چند دقیقه از غذای تازه و کاملا‍ پخته  خود لذت ببرید. اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که به دلیل مشغله زیاد، فرصت کافی برای طبخ غذا ندارید، دیگر نیاز نیست به فکر خرید غذای آماده از رستوران ها و یا فروشگاه ها باشید ما در این راهنما، نحوه استفاده از مایکروفر برای طبخ و گرم کردن غذا را به طور کلی به شما نشان خواهیم داد و برخی از کاربردهای خاصی را که ممکن است درباره آنها ندانید توضیح می دهیم.

راهنمای استفاده از مایکروفر

توجه داشته باشید که عملکرد دکمه‌های مایکروفر شما بسته به نوع و مدل مایکروفری که خریداری کرده‌اید متفاوت است. به همین دلیل ما در این راهنما به متداول ترین ویژگی های مایکروفر اشاره می کنیم.

با مایکروفر خود آشنا شوید

قبل از شروع استفاده از مایکروفر، دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. این دفترچه به تفصیل توضیح خواهد داد که هر دکمه دستگاه چه عملکردی دارد و برای چه کاربردی استفاده می شود. همچنین دستورالعمل های استفاده از هر دکمه را به شما توضیح خواهد داد.

غذا را با استفاده از ظرف مخصوص در مایکروفر قرار دهید

بعد از اینکه دستگاه خود را به برق وصل کردید، نوبت به پخت و پز می رسد. مطمئن شوید که از ظرف مخصوص مایکروفر استفاده کنید و غذای خود را داخل یا روی آن قرار دهید. سپس ظرف را در مرکز صفحه چرخان داخل فر قرار دهید. بهتر است با استفاده از درپوش مخصوص مایکروفر، روی ظرف را بپوشانید تا از خشک شدن غذا یا پخش شدن و کثیف شدن داخل فر جلوگیری کنید، اما مطمئن شوید که غذا را در ظرف دربسته گرم نکنید.

با مطالعه دفترچه راهنما، دکمه مناسب خود را انتخاب کنید

بعد از انتخاب دکمه مورد نظر خود اجازه دهید زمان مورد نظر برای گرم کردن غذا سپری شود. اگر باید در حین گرم شدن غذا را چک کنید، بسته به دستگاه، دکمه توقف یا درب بازکن را فشار دهید.

برخی از دکمه های رایج مایکروفر:

یخ زدایی: از این کلید برای آب کردن غذاهای منجمد قبل از پختن آنها استفاده کنید.

گرم کردن مجدد: از این کلید برای گرم کردن غذاهایی که قبلاً پخته شده اند که در یخچال نگهداری شده اند استفاده کنید.

گریل: از این کلید برای پختن گوشت ها و سایر مواد غذایی به صورت کاملا ترد استفاده کنید.

غذا را با استفاده از دستکش مخصوص، بردارید

بعد از سپری شدن زمان گرم شدن یا پخته شدن غذا، با استفاده از دستکش های فر، غذای خود را مایکروفر خارج کرده و از آن لذت ببرید.

نحوه یخ زدایی مواد غذایی در مایکروفر

حتما برای شما هم پیش آمده است که برای طبخ غذا باید منتظر باز شدن یخ گوشت و یا هر نوع ماده غذایی دیگر باشید. مایکروفر شما اینجاست تا زندگی شما را آسان‌تر کند.

دکمه یخ زدایی مایکروفر خود را انتخاب کنید (برای استفاده از آن به دفترچه راهنمای مایکروفر خود مراجعه کنید) و غذای خود را در یک ظرف مناسب قرار دهید. وقتی عملکرد یخ زدایی را انتخاب می کنید، قدرت گرمایش مایکروفر شما کاهش می یابد و اجازه می دهد غذای شما بدون پختن، یخ زدایی شود.

برای انتخاب مدت زمان یخ زدایی به دفترچه راهنمای کاربر خود مراجعه کنید، اما یک قانون کلی این است که برای یخ زدایی هر کیلوگرم گوشت، مدت 15 تا 20 دقیقه انتخاب شود. همچنین تمرین خوبی است که گوشت را هر چند دقیقه برگردانید تا به طور یکنواخت یخ‌زدایی شود.

مهمتر از همه، بلافاصله پس از یخ زدایی، گوشت را بپزید. آن را برای بعد نگذارید، زیرا دمای گرم ممکن است در را برای باکتری ها باز کند.

نحوه پخت برنج در مایکروفر

راهنمای پخت برنج در مایکروفر

در حالی که برنج یکی از غذاهای اصلی سفره های ایرانیان است، اما پختن آن روی اجاق گاز می تواند کمی خسته کننده باشد. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما مایکروفر می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

برنج را تمیز کرده و در ظرف مخصوص مایکروفر قرار دهید. به ازای هر فنجان برنجی که استفاده می کنید، حدود 2 فنجان آب اضافه کنید. مقدار آب بسته به برنجی که استفاده می کنید متفاوت است. حتما دستورالعمل های پخت برنج خود را بررسی کنید. دقت کنید که ظرف به اندازه کافی بزرگ باشد، زیرا برنج در حین پخت بزرگ می شود.

برنج را با 900 وات به مدت 5 دقیقه در مایکروفر قرار دهید، سپس 50 درصد قدرت را کم کنید و 15 دقیقه دیگر در مایکروفر قرار دهید. سپس 5 دقیقه دیگر برنج را با استفاده از درپوش استراحت دهید.

حالا برنج باید کاملاً پف کند. اگر هنوز کمی سفت است، آن را در فواصل 1 دقیقه ای در مایکروفر قرار دهید و بعد از هر بار بررسی کنید.

نحوه پخت کیک در مایکروفر

راهنمای پخت کیک در مایکروفر

اگر مایکروفر کانوکشن دارید، بگذارید از قبل گرم شود و خمیر کیک خود را داخل یک ظرف مخصوص مایکروفر قرار دهید. زمان پخت در مقایسه با یک فر معمولی حدود 25 درصد کاهش می یابد، بنابراین برنامه ریزی خود را تنظیم کنید.

هنگام پخت با مایکروفر معمولی مناسب فر، خمیر را در ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید و آن را در مایکروویو قرار دهید. سپس آن را به مدت 8 تا 10 دقیقه با قدرت کامل بپزید تا یک کیک در اندازه کامل تهیه شود.

نحوه استفاده ایمن از مایکروفر

  • از قرار دادن فلز در مایکروفر خودداری کنید. ظروف فلزی ممکن است هنگام قرار دادن در داخل مایکروفر روشن جرقه ایجاد کنند و این جرقه ها ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند. قفسه های فلزی خود مایکروفر شما استثنا هستند، زیرا برای کار با مایکروفر شما طراحی شده اند.
  • برای جلوگیری از پاشیدن غذا به دیواره های مایکروفر، از درپوش مخصوص مایکروفر استفاده کنید.
  • از گرم کردن دوبار غذا خودداری کنید. اگر قبلاً غذا را در مایکروفر گرم کرده اید، آن را دوباره در یخچال قرار ندهید و دوباره گرم کنید. این ممکن است به باکتری ها اجازه دهد در غذای شما تکثیر شوند.
  • مایکروفر را به دور از منابع گرمایشی در آشپزخانه قرار دهید آن را نزدیک یا زیر هیچ وسیله پخت و پز یا گرمایشی قرار ندهید. این می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد مایکروفر شود.
  • هرگز سعی نکنید از مایکروفر با در باز استفاده کنید زیرا این عمل می تواند منجر به قرار گرفتن در معرض انرژی مایکروویو شود.
  •  اگر مواد غذایی یا مواد داخل فر آتش گرفت، فوراً دستگاه را از برق بکشید و درب فر را بسته نگه دارید.
  • برای نظافت مایکروفر از موادی مانند سرکه و جوش شیرین استفاده نکنید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات کامل تر، مقاله روشی طلایی برای تمیز کردن مایکروفر را مطالعه کنید.
  • اگر به هر دلیل برای تعمیر مایکروفر خود به کمک نیاز داشتید پیشنهاد می کنیم با مراجعه به صفحه ثبت درخواست تعمیر با کارشناسان گلدپارت در ارتباط باشید و اقدام خودسرانه انجام ندهید.

از قرار دادن برخی مواد غذایی در مایکروویو خودداری کنید:

تخم‌ مرغ: ممکن است از بخار ایجاد شده در داخل منفجر شوند

سس‌ها و خورشت های غلیظ: سس‌ها، به‌ویژه سس‌های ماکارونی مبتنی بر گوجه‌فرنگی، در اجاق مایکروویو شما شروع به ترکیدن می‌کنند، زیرا بخار از داخل سس سعی می‌کند خارج شود و داخل فر را در این فرآیند می‌پوشاند.

گوشت های فرآوری شده: هات داگ و سایر گوشت های فرآوری شده ممکن است با حرارت دادن در مایکروفر مواد مضر آزاد کنند.

مواد غذایی بسته بندی شده: گرم کردن چنین اقلامی می تواند منجر به انفجار در داخل مایکروویو شود. ابتدا غذا را از بسته بندی در بسته خارج کنید و سپس آن را در ظرف یا ظرف مایکروفر گرم کنید.

مزایای استفاده از مایکرووفر چیست؟

  • مایکروفر می تواند زمان پخت را به میزان قابل توجهی نسبت به سایر روش ها افزایش دهد.
  • انرژی کمتری نسبت به اجاق گاز مصرف می کنند، بنابراین در هزینه سوخت صرفه جویی می کنید.
  • مایکروفرها به شما این امکان را می دهند که مواد غذایی را به سرعت و ایمن یخ زدایی کنید.
  • اگر مایکروفر دیجیتال دارید، برنامه پخت دقیق و تنظیمات زمان و  حرارت متغیر در دسترس شما است.
  • در نهایت، پخت و پز در مایکروفر از سوختن غذا جلوگیری می‌کند که اغلب ممکن است با پختن و سرخ کردن در اجاق گاز اتفاق بیفتد.
  • غذا وقتی در مایکروفر پخته می‌شود، مواد مغذی بیشتری را حفظ می‌کند و با پخت طولانی‌مدت از بین نمی‌رود.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *