سبد خرید

تخفیف ویژه برای خریدهای بالای 2 میلیون تومان

جستجو ها

به مشاوره و پشتیبانی نیاز دارید؟

پشتیبانی فقط واتس آپ: 09109661422

علت نچرخیدن سینی مایکروفر

یکی دیگر از مواردی که ممکن است برای مایکروفر شما ایجاد شود، نچرخیدن سینی است. در این مقاله علت نچرخیدن سینی مایکروفر را توضیح خواهیم داد. ابتدا لازم است بدانید که قسمت گردان سینی مایکروفر معمولاً از 4 بخش تشکیل می شود:

موتور وظیفه ایجاد نیرو را به عهده دارد و از طریق شفت یا کوپلینگ این نیرو به سینی منتقل می شود و سینی شروع به چرخیدن می کند. غلتک یا غلتان سینی کمک می کند که سینی به صورت بالانس و مرتب بچرخد و فشار وزن مواد غذایی باعث خرابی گردون سینی دستگاه نشود. هر کدام از این قسمت ها می تواند دچار خرابی شود.

شکستن سینی

سینی مایکروفر در اکثر مدلها -به جز سولاردام و دوو که فلزی هستند- سینی پیرکس شیشه ای است که دارای سه پایه می باشد. سینی در اثر ضربه، تغییر دما و شوک حرارتی بالا ممکن است شکسته شود. اگر مواد غذایی را که از فریزرخارج کرده اید مستقیماً (بدون بشقاب اضافه) روی سینی قرار دهید، سینی در ناحیه ای که مواد غذایی در تماس مستقیم با آن است سرد شده و با روشن شدن دستگاه و گرم شدن اطراف ناحیه سرد دچار شوک حرارتی شده و می شکند. پس مواد غذایی را مستقیماً بر روی سینی قرار ندهید.

شکستن ریل سینی

غلتان سینی معمولاً از مواد پلاستیکی مقاوم به حرارت ساخته می شود. این قطعه دارای سه چرخ می باشد که ممکن است در اثر چسبیدن چربی و مواد غذایی، فشار زیاد وزن مواغذایی شکسته شود. در این صورت بایستی ریل سینی مایکروفر تعویض گردد.

شکستن کوپل یا شفت

شفت مایکروفر در اکثر دستگاهها یک قطعه سه پایه از جنس پلاستیک مقاوم در برابر حرارت است. این قطعه در اثر فشار زیاد موتور، حرارت یا جرقه ممکن است ذوب و یا شکسته شود. در این صورت بایستی تعویض گردد و قابل تعمیر نیست.

خراب شدن موتور گردان

این قطعه در اکثر ماکروفرها به شکل موتورهای گیربکسی متناوب (AC) کوچکی است که توان را از موتور به گیربکس منتقل کرده و گیربکس با دور کم و قدرت بیشتر می تواند سینی را بچرخاند. دورها و توان موتورهای گردون مایکروفر متفاوت است اما مسئله مهمتر ولتاژ کاری موتورهاست. معمولا سه نوع موتور داریم: موتورهای 21، 30 و 220 ولتی. که در صورت خرابی موتور بایستی موتور با ولتاژ متناسب آن دستگاه جایگزین گردد. مسئله مهم دیگری که در موتورها وجود دارد شفت موتور است که به کوپل اتصال پیدا می کند. این شفت به شکل های کوتاه، بلند، پلاستیکی، فلزی، D شکل و ضخیم تر از D شکل هستند که متناسب با موتور و دستگاه فرق می کند. گاهاً موتورها را می توان با تراشیدن یا کوتاه کردن شفت اصلاح کرده و جای موتور دیگر بکار برد.

۲ comments

  1. ممنون از مطالب شما تمام سوالاتم رفع شد

  2. خدماتتون عالیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *