سبد خرید

تخفیف ویژه برای خریدهای بالای 2 میلیون تومان

جستجو ها

به مشاوره و پشتیبانی نیاز دارید؟

پشتیبانی فقط واتس آپ: 09109661422

نحوه تمیز کردن مایکروفر

روشی طلایی برای تمیز کردن مایکروفر

مایکروفرها یکی از اصلی ترین لوازم هر آشپزخانه مدرن هستند که با گرم کردن غذاهای باقیمانده و همچنین پخت غذاهای فست فودی به ما در صرفه جویی در زمان کمک بسیاری می کنند. اما حتما می دانید که هر صاحب خانه ای از تمیز کردن مایکروفر فراریست! استفاده از روش های غیر اصولی برای تمیز کردن مایکروفر، ممکن است هم برای دستگاه مایکروفر و هم برای شخص خطرناک باشد اما خبر خوب این است که ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا با استفاده از روش های استاندارد، مایکروفر خود را به سادگی تمیز کنید و چربی های ماسیده به بدنه دستگاه و المنت ها را به راحتی پاک کنید.

پیشگیری بهتر از درمان

  • نکته اول: در رابطه با نظافت مایکروفر، هر چقدر چربی های ماسیده مدت زمان بیشتری روی دستگاه شما باشند پاک کردن آنها نیز سخت تر خواهد بود. پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که فقط برای شروع سال نو به فکر تمیز کردن مایکروفر خود میفتید پیشنهاد می کنیم که شیوه خود را تغییر دهید. اگر بعد از هر بار استفاده از مایکروفر، چربی های چسبیده به دیواره ها را تمیز کنید بدون شک دردسر کمتری خواهید داشت. در این مقاله چند ترفند جذاب و ساده برای تمیز کردن مایکروفر به شما معرفی خواهیم کرد.
  • نکته دوم: استفاده از درپوش مایکروفر برای پخت و یا گرم کردن غذا در کاهش کثیفی ها کمک بسیاری خواهد کرد. اگر تا به امروز از در‍پو‍ش استفاده نمی کردید کافیست تنها یک بار امتحان کنید تا متوجه شوید دیگر نیازی نیست زمان های طولانی را صرف تمیز کردن مایکروفر کنید. شما می توانید با خرید درپوش مایکروفر با قیمت بسیار ارزان و استفاده طولانی مدت به سلامت دستگاه خود نیز کمک کنید. این درپوش ها از پرش چربی و رطوبت به دیواره های داخلی مایکروفر جلوگیری کرده و قابل شستشو می باشند. شما می توانید برای خرید درپوش مایکروفر به فروشگاه گلدپارت مراجعه کنید.

اما آن عده از دوستانی که نکته های بالا را رعایت نکرده و نیازمند ارائه راه حل برای تمیز کردن چربی های ماسیده مایکروفر هستند، تا انتهای مقاله با ما همراه باشند.

شوینده های نامناسب برای تمیز کردن مایکروفر

متاسفانه در اکثر مقالات دنیای اینترنت محصولات و مواد مختلفی برای نظافت مایکروفر پیشنهاد می شود که ممکن است باعث خورندگی بدنه دستگاه و یا ایجاد لک های دائمی روی استیل مایکروفر شوند. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا بدون ایجاد کوچک ترین آسیب به دستگاه مایکروفر خود، به نظافت آن بپردازید.

در قدم اول بد نیست که بدانید بر خلاف تمام اطلاعات غلطی که از سایت ها و تبلیغات شنیده اید، استفاده از جوش شیرین، سرکه و آب لیمو‌ می تواند منجر به ایجاد صدمات جبران ناپذیری به دستگاه شما شود. این مواد از دسته خورنده های قوی هستند که با از بین بردن لعاب و رنگ بدنه دستگاه می توانند عملکرد دستگاه شما را تحت تاثیر قرار دهند و متاسفانه به وفور برای نظافت مایکروفرها از آنها استفاده می شود.

برای اینکه اطلاعات دقیق تری در رابطه با مایکروفر ها بدست آورید بهتر است بدانید که دستگاه های مایکروفر از سه نوع با سه بدنه مختلف تشکیل شده اند که به ترتیب کیفیت به شرح زیر می باشند:

  • مایکروفر با بدنه داخلی لعاب (بهترین روکش داخلی برای مایکروفر)
  • مایکروفر با بدنه داخلی استیل (با کیفیت متوسط)
  • مایکروفر با بدنه داخلی رنگ شده (معمولا خیلی زود کیفیت خود را از دست می دهند)

در ادامه بهترین روش نظافت انواع مایکروفر با بدنه های متفاوت را بررسی خواهیم کرد.

بهترین روش برای تمیز کردن مایکروفر

  • اگر بدنه داخلی دستگاه شما از جنس لعاب هست، شما می توانید به راحتی با استفاده از سیم ظرفشویی و مایع ظرفشویی بدون نگرانی از ایجاد خش در بدنه، مایکروفر خود را تمیز کنید. اما اگر بدنه دستگاه شما از جنس استیل و یا رنگ است بهتر است روش های دیگر را که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت مطالعه کنید.
  • اگر بدنه داخلی دستگاه شما از جنس رنگ و یا استیل ضد زنگ است کافی است برای نظافت آن، یک لیوان آب را داخل مایکروفر قرار دهید و مایکروفر را روشن کنید تا آب به جوش آمده و تبخیر شود. بعد از این مرحله از یک اسپری چند منظوره کمک بگیرید. محلول چند منظوره را به دیواره های داخلی اس‍پری کنید و چند دقیقه صبر کنید. به دلیل استفاده از ترکیبات شیمیایی در تولید اسپری های پاک کننده،‌ بهتر است درب مایکروفر را ببندید. بعد از گذشت زمان، درب را باز نموده و با استفاده از یک پارچه، چربی های ماسیده به دیواره ها را به راحتی تمیز کنید.

خوشبختانه در حال حاضر محصولات بسیاری مختص پاک کردن مایکروفر در بازار وجود دارد که روند نظافت را سریع تر و آسان تر می کنند. با توجه به درخواست بالای شما عزیزان مبنی بر ارائه محصول باکیفیت برای نظافت مایکروفر، وبسایت گلدپارت بر خود واجب می داند که در اولین فرصت محصول را تهیه و در فروشگاه ارائه نماید. پس به شما پیشنهاد می کنیم تا در روزها و هفته های آتی نیز به وبسایت گلدپارت سر بزنید.

نکات ایمنی هنگام تمیز کردن مایکروفر

  • قبل از تمیز کردن، مایکروفر خود را به درستی خاموش و از برق بکشید تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنید، مگر اینکه نیاز به استفاده از گرما برای تمیز کردن دستگاه داشته باشید.
  • هرگز هیچ چیز فلزی را داخل مایکروفر خود قرار ندهید. هنگام تمیز کردن مایکروفر از برس های فلزی و مانند آن استفاده نکنید.
  • هنگام استفاده از آب مراقب باشید. دستگاه‌های مایکروفر ماشین‌های الکتریکی هستند و اگر هنگام استفاده از آب برای تمیز کردن دستگاه خود مراقب نباشید، ممکن است به دستگاه خود آسیب برسانید.
  • هر از چند گاهی صفحه گردان مایکروفر خود را بیرون بیاورید و تمیز کنید. شستن آن با دست مانند هر بشقاب دیگر یا انداختن آن در ماشین ظرفشویی کاملا بی خطر است. فقط مطمئن شوید که قبل از استفاده مجدد آن را کاملا خشک کنید و هرگز فراموش نکنید که آن را قبل از استفاده دیگران از مایکروفر سر جای خود برگردانید.
  • همیشه هنگام گرم کردن غذا یا نوشیدنی در مایکروفر خود از درپوش استفاده کنید. این باعث کاهش پاشیدن غذا می شود و مدت زمان تمیز کردن شما را به حداقل می رساند.
  • هنگام تمیز کردن مایکروفر از استفاده از مواد شیمیایی قوی خودداری کنید. به یاد داشته باشید، شما در حال گرم کردن غذا یا نوشیدنی در دستگاه خود هستید و نمی خواهید آن مواد شیمیایی را مصرف کنید.
  • تمیز کردن اصولی مایکروفر به دستگاه آسیب نمی رساند و کمک می کند تا دستگاه شما عملکرد بهتری داشته باشد اما اگر دستگاه شما ناگهان از کار افتاد بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.

شما می توانید سوالات خود را در رابطه با نحوه نظافت مایکروفر در انتهای مقاله مطرح کنید. کارشناسان ما در مجموعه گلدپارت آماده پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات احتمالی شما هستند. علاوه بر این برای خرید انواع لوازم مایکروفر، مانند درپوش مایکروفر می توانید با مراجعه به فروشگاه گلدپارت به راحتی سفارش خود را ثبت نموده و ظرف مدت زمان کوتاهی محصول خود را تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *